Wiadomości - Aktualności
Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Pacanów
Dodał: administrator Data: 2022-10-03 11:16:48 (czytane: 905)
W związku z ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach dofinansowaniem do usuwania wyrobów zawierających azbest, gmina Pacanów otrzymała 100% dotacji kosztów kwalifikowanych zadania.
Na kwotę dotacji składają się środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach tj. 50% kosztów kwalifikowanych, co stanowi kwotę 102.600,00 zł oraz środki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie tj. 50% kosztów kwalifikowanych, co stanowi kwotę 102.600,00 zł.
Całkowity koszt zadania wyniesie 205 200,00 zł. Z terenu gminy zostanie usunięte i unieszkodliwione około 25 333 m2 ( 380 Mg).
Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest objęte tym dofinansowaniem będą zakończone w terminie do 24 października br.
W drodze przetargu została wyłoniona firma Środowisko i Innowacje Sp. z o.o., która po uzupełnieniu wymaganych dokumentów, będzie realizować zadanie usuwania azbestu.
W najbliższych dniach zostanie podpisana umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, Wykonawcą i mieszkańcami. Po podpisaniu umów rozpocznie się odbiór i demontaż azbestu z nieruchomości, które złożyły wnioski do Urzędu Miasta i Gminy Pacanów.
/Serwis Informacyjny UMiG/