Wiadomości - Aktualności

Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Pacanów

Dodał: administrator Data: 2022-10-03 11:16:48 (czytane: 1026)

W związku z ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach dofinansowaniem do usuwania wyrobów zawierających azbest, gmina Pacanów otrzymała 100% dotacji kosztów kwalifikowanych zadania.

Na kwotę dotacji składają się środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach tj. 50% kosztów kwalifikowanych, co stanowi kwotę 102.600,00  zł oraz środki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie tj. 50% kosztów kwalifikowanych, co stanowi kwotę 102.600,00 zł.

Całkowity koszt zadania wyniesie 205 200,00 zł. Z terenu gminy zostanie usunięte i unieszkodliwione około  25 333 m2 ( 380 Mg).

Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest objęte tym dofinansowaniem będą zakończone w terminie do 24 października br.

W drodze przetargu została wyłoniona firma Środowisko i Innowacje Sp. z o.o., która po uzupełnieniu wymaganych dokumentów, będzie realizować zadanie usuwania azbestu.

W najbliższych dniach zostanie podpisana umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, Wykonawcą i mieszkańcami. Po podpisaniu umów rozpocznie się odbiór i demontaż azbestu z nieruchomości, które złożyły wnioski do Urzędu Miasta i Gminy Pacanów.

 63_Azbest1.jpg

 

Wfosigw.png 

Nfosigw.jpg 

 

/Serwis Informacyjny UMiG/

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Rusza duża inwestycja kanalizacyjna!

W dniu 22.09.br. w Urzędzie Miasta i Gminy Pacanów podpisano umowę wykonawczą z firmą „Budomont” Rzeszów na realizację...